Efekty naszych Klientów -

Nieruchomości Holandia

www.nieruchomosci.nl

Ponad 2000 leadów w branży nieruchomości

Klient prowadzi biuro nieruchomości w Holandii skierowane głównie do emigrantów z Polski. Do naszej agencji zgłosił się z chęcią pozyskania większej liczby klientów zainteresowanych zakupem oraz sprzedażą mieszkań w Holandii.

Jak udało nam się pozyskać ponad 2000 leadów w branży nieruchomości?

Strategiczne i procesowe podejście, dobry kontakt z klientem, ciągła optymalizacja i trafne kreacje reklamowe oparte o wyróżniki i wartości firmy – tak powstała zwycięska strategia marketingowa w social media dla polskiego biura nieruchomości w Holandii, która pozwoliła pozyskać 2000 leadów i rozszerzyć zakres działalności firmy na nowe segmenty rynku.

Warsztat strategiczny i komunikacja z klientem kluczem do sukcesu

Przed rozpoczęciem współpracy, chcieliśmy jak najlepiej poznać specyfikę biznesu klienta. Przeprowadziliśmy dogłębny research i analizę konkurencji. Ważnym elementem było spotkanie z klientem o charakterze warsztatowo- strategicznym. Skupialiśmy się na następujących kwestiach:

Konkretne działania

  • Na każdym kroku staraliśmy się zapewnić produktywny flow pracy, aby nie marnować cennego czasu. 
  • Klient otrzymał od nas dokument z serią pytań pomocniczych, przez co mógł dobrze przygotować się do spotkania strategicznego.
  • Po ustaleniu strategii przesłaliśmy do klienta konkretny plan działań. W ten sposób wiedział na jakim etapie obecnie się znajdujemy i co robimy. 
  • Umówiliśmy się na cotygodniowe spotkania, podczas których omawialiśmy wyniki, jakość leadów oraz dalsze kroki. 
  • Jednocześnie byliśmy w stałym kontakcie na mailu i Messengerze, a klient mógł liczyć na szybkie odpowiedzi na każde pytanie.

Identyfikacja grup odbiorców

W wyniku analizy wyodrębniliśmy kilka grup docelowych, do których zdecydowaliśmy się uderzać: 

Dwa kierunki działań i optymalizacja

Bazując na zebranym materiale, wcześniejszym doświadczeniu w branży nieruchomości oraz oszacowaniu kosztów, zaproponowaliśmy klientowi płatną kampanię na Facebooku z podziałem na działania świadomościowe oraz na pozyskanie leadów.

Kampania świadomościowa pochłaniała mniejszą część budżetu. Była skierowana na zimny ruch, czyli do osób jeszcze niezdecydowanych na działanie. Miała spełniać określone założenia: 

Na tym etapie dominowały kampanie na aktywność oraz wyświetlenie filmu promocyjnego. 

Jednak najwięcej budżetu przeznaczyliśmy na kampanię leadową na pozyskanie kontaktu przez formularz na Facebooku. Zgromadzone kontakty były automatycznie przekazywane do pracowników, którzy kontaktowali się z prospektami. 

Regularny kontakt z przedstawicielami klienta pozwolił na bieżącą weryfikację jakości leadów oraz optymalizację kampanii. Gdy tylko zauważyliśmy pogorszenie jakości kontaktów, wprowadzaliśmy zmiany w reklamach. Zauważyliśmy np., że z czasem kreacje z bezpłatną konsultacją przyciągają więcej “ciekawskich” odbiorców niż faktycznie zainteresowanych. Postanowiliśmy zawęzić formularz o dodatkowe pola oraz skasować z kreacji wszelkie informacje o bezpłatnej pomocy (mimo, że w praktyce była ona ciągle dostępna). Poprawa nastąpiła niemal natychmiastowo. 

Kreacje

W docieraniu do właściwych osób najpotężniejszą bronią wcale nie były opcje szczegółowego targetowania na Facebooku, ale proste, dopasowane do odbiorców kreacje z jasnym przekazem. Chcieliśmy pokazywać ludzką twarz biura nieruchomości, czyli naturalnie wyglądających i budzących zaufanie pracowników oraz zdjęcia zadowolonych klientów.  Wiemy z doświadczenia, że zdjęcia żywych ludzi “bez dopicowania w Photoshopie” mają dużo lepsze wskaźniki efektywności niż stockowe.

Kreacje

W docieraniu do właściwych osób najpotężniejszą bronią wcale nie były opcje szczegółowego targetowania na Facebooku, ale proste, dopasowane do odbiorców kreacje z jasnym przekazem. Chcieliśmy pokazywać ludzką twarz biura nieruchomości, czyli naturalnie wyglądających i budzących zaufanie pracowników oraz zdjęcia zadowolonych klientów.  Wiemy z doświadczenia, że zdjęcia żywych ludzi “bez dopicowania w Photoshopie” mają dużo lepsze wskaźniki efektywności niż stockowe.

Wyniki

W ciągu 1,5 roku działania pozyskaliśmy łącznie prawie 2000 kontaktów. Na tym jednak nie koniec. Po konsultacjach z klientem eksperymentowaliśmy z różnymi celami reklamowymi. Realizowaliśmy np. kampanie na wiadomości, która sprawiła, że skrzynkę Messengera prawie eksplodowała po napływie licznych zapytań. Ponadto klient wielokrotnie zgłaszał nam, że dopina transakcje od osób, które wymieniały reklamę na Facebooku jako miejsce, z którego dowiedzieli się o firmie.

Rozszerzenie współpracy i podbój nowego rynku

Widząc efekty działań klient rozszerzył współpracę z nami o kampanie Google Ads. Ponadto coraz mocniej zaczyna rozkręcać działalność do klientów holenderskich, gdzie nasza agencja również będzie odpowiedzialna za działania marketingowe.

Rekomendacja

Wypełnij formularz i sprawdź czy możemy pomóc Twojej firmie.

Już na etapie pierwszej rozmowy otrzymasz od nas wartościowe wskazówki i wstępny plan działań. Całkowicie bezpłatnie. 

Możesz liczyć na naszą szczerość. Nie podejmiemy się współpracy jeżeli uznamy, że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc.

Na co możesz liczyć podczas współpracy z nami?

Umów się na Bezpłatną Konsultację z naszym specjalistą.