Efekty naszych Klientów -
Arkadiusz Milik
Globalna akcja z udziałem Tindera i SSC Napoli
Arkadiusz Milik wraca na boisko!
Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy kampanię promocyjną aplikacji randkowej Tinder z piłkarzem Arkadiuszem Milikiem, we współpracy z klubem SSC Napoli.
Cel Kampanii
Celem kampanii było pokazanie Tindera, jako aplikacji do poznawania znajomych i zbudowanie obrazu Tindera, jako miejsca spotkań, a nie tylko aplikacji randkowej. Dodatkowym celem było pokazanie Napoli, jako klubu odważnego komunikacyjnie, promującego się w sposób kreatywny, niestandardowy, ale zarazem bliski kibicom.
Identyfikacja grup odbiorców
W wyniku analizy wyodrębniliśmy kilka grup docelowych, do których zdecydowaliśmy się uderzać:
- Kibice piłkarscy w Polsce i we Włoszech- Podstawowa grupa odbiorców. W Polsce Arek jest topowym piłkarzem, niestety kontuzja przerwała jego kilkuletnią passę sukcesów. Z kolei dla kibiców we Włoszech był to powrót najdroższego piłkarza Napoli i nie tylko fani drużyny z Neapolu byli zainteresowani jego formą po urazie. Wobec tego cała akcja przyjęła bardzo piłkarski charakter. Słownictwo, kreacje (ubiór Arka w materiałach video i na zdjęciach) były do tego dopasowane. Dla tych osób kooperacja piłkarza z Tinderem była czymś nieoczywistym, dlatego zadbaliśmy o to, by akcja była autentyczna i naturalna.
- “Niedzielni” fani sportu w Europie - Bardzo liczna grupa osób, do których chcieliśmy dotrzeć z komunikatem marketingowym. Dla tych osób z kolei kluczowe były komunikaty o specjalnym profilu Arka na Tinderze, jak i celu akcji. Research wskazywał jasno, że takie osoby kojarzą Tindera jako aplikację w celu poznania partnera (na jedną noc, lub dłużej), więc komunikat o topowym piłkarzu obecnym w aplikacji wzbudzał ciekawość i angażował odbiorcę do zapoznania się z tematem. Do tego komunikat o powrocie do zdrowia wzbudzał pozytywne emocje.
- Szeroko pojęci “ludzie biznesu” - Dyrektorzy marketingu, menedżerowie firm itd. Grupa znacznie mniej liczna, ale równie istotna. Dotarcie miało na celu promowanie Napoli jako klubu atrakcyjnego dla sponsorów i reklamodawców, nastawionego na kreowanie trendów i skutecznego w osiąganiu celów biznesowych partnerów.
Przebieg Kampanii
Nasza koncepcja polegała na założeniu profilu zawodnika na Tinderze i administracji kontem. Akcja zbiegała się z powrotem Arka po poważnej kontuzji, zatem naturalnie wykorzystaliśmy ten fakt przy tworzeniu strategii komunikacji – Arek pojawił się na Tinderze, aby podziękować fanom za wsparcie podczas rehabilitacji i przywitać się z nimi po powrocie do gry.
Utworzyliśmy dla Arka specjalne konto, które wyświetlało się wszystkim użytkownikom we Włoszech i w Polsce, czyli dwóch najważniejszych dla tej aktywacji rynkach. Ponadto profil wyświetlał się tylko przez dwa tygodnie, co zachęcało użytkowników do aktywnego szukania Arka w aplikacji, a kibiców nieobecnych do tej pory na Tinderze do zainstalowania aplikacji.
"Zobaczysz mój profil na ekranie, wystarczy przesunąć go palcem w prawo i wysłać mi powitalną wiadomość. Odpowiem na wiadomości, które zrobią na mnie największe wrażenie " - mówił Arek w zaplanowanych przez nas materiałach video
Arek Milik
"Nasza aplikacja to przede wszystkim platforma umożliwiająca spotkania, dlatego liczymy na duże zainteresowania fanów Napoli"
David Wyler
wiceprezes Tindera
Finał kampanii
Fani, którzy wysłali najciekawsze wiadomości zostali zaproszeni na osobiste spotkanie z Arkadiuszem Milikiem.
Akcja odbyła się szerokim echem w całej Europie i przebiła do największych światowych gazet.
Akcja odbyła się szerokim echem w całej Europie i przebiła do największych światowych gazet.
Odbiór:
Kampania wygenerowała wielomilionowe zasięgi w mediach społecznościowych. Informacje o akcji pojawiały się na profilach Arka, Napoli i Tindera generując sumarycznie ponad 3 mln zasięgu.
Do tego należy doliczyć interakcje w aplikacji: wiadomość do Arka wysłało ponad 11 tysięcy użytkowników.
O akcji napisały wszystkie media sportowe w Polsce i wiele portali newsowych (Wprost, RMF), generując łącznie ponad 2mln zasięgu.
Akcja wspomniana została przez wiele portali sportowych na całym świecie (Goal, Talksport), co przekłada się na kolejne siedmiocyfrowe zasięgi.
Rekomendacja
“Dwukrotnie mieliśmy okazję pracować razem przy kampanii PlayStation z wykorzystaniem wizerunku piłkarzy reprezentacji Polski. Otrzymaliśmy duże wsparcie w zakresie dotarcia do zawodników, ustalenia warunków współpracy i przygotowania kreatywnych sposobów na promocję w social media.”
LinkedIn
Maciej SikorskiHavas Sports & Entertainment
Wypełnij formularz i sprawdź czy możemy pomóc Twojej firmie.
Już na etapie pierwszej rozmowy otrzymasz od nas wartościowe wskazówki i wstępny plan działań. Całkowicie bezpłatnie.
Możesz liczyć na naszą szczerość. Nie podejmiemy się współpracy jeżeli uznamy, że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc.
Na co możesz liczyć podczas współpracy z nami?
- Dedykowana strategia marketingowa zorientowana na biznesowy wzrost
- Wzrost sprzedaży dzięki reklamom na Facebooku, Google, Tik Toku
- Cotygodniowe raporty wyników ( a nawet częściej, jeśli potrzebujesz)
- Nielimitowany kontakt z doświadczonym specjalistą
- Elastyczność - stale wprowadzamy zmiany w celu poprawy wyników kampanii
- Korzystne umowy - ( 1 miesiąc wypowiedzenia )
Umów się na Bezpłatną Konsultację z naszym specjalistą.
- Email: kontakt@victorymedia.pl
- Telefon: + (48) 884 666 883