Efekty naszych Klientów -
Google Cloud Days
Promocja konferencji technologicznej w Facebook Ads
Google Cloud Days
Byliśmy odpowiedzialni za promocję Google Cloud Days, konferencji technologicznej w Warszawie, której głównym celem było pokazanie możliwości pracy w chmurze biznesowej. Team Victory Media kompleksowo wspierał organizatorów w zakresie strategii marketingowej i pomógł wypełnić salę po same brzegi dzięki skutecznej kampanii Facebook Ads.
Konferencja technologiczna jako lejek sprzedażowy?
Jeden z naszych cenionych klientów, firma FOTC (Fly on the Cloud), specjalizuje się w wdrażaniu chmurowych rozwiązań, takich jak Google Workspace, Google Cloud i Chrome Enterprise, w przedsiębiorstwach, szkołach oraz instytucjach publicznych. Jako oficjalny partner Google Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej, FOTC zapewnia wysokiej jakości wsparcie w procesach migracji, obsłudze oraz budowie produktów w chmurze.
Ze względu na specyficzną naturę działalności FOTC oraz konieczność dotarcia do określonej grupy odbiorców (takich jak osoby decyzyjne w średnich i dużych przedsiębiorstwach, menedżerowie działów IT oraz inżynierowie), musieliśmy przeprowadzić i przetestować kilka lejków sprzedażowych. Jedną z metod, której celem jest dotarcie do większych firm, jest organizacja stacjonarnych konferencji biznesowych związanych z technologią i digitalizacją w chmurze. FOTC dąży do dostarczenia gościom maksymalnej wartości. Dlatego w roli prelegentów występują przedstawiciele znanych firm (np. Wirtualna Polska, STS, Shoper, Allegro, Revolut, Google). Ważnym czynnikiem budującym autorytet wydarzenia jest fakt, że FOTC jest oficjalnym partnerem Google, a firma Google obejmuje oficjalny patronat.
Dlaczego zatem organizacja konferencji stanowi jeden z kluczowych elementów lejka sprzedażowego? Procesy sprzedażowe w segmencie B2B różnią się od B2C, wymagając przekonania wielu osób decyzyjnych. Współpraca z FOTC budzi zainteresowanie kontrahentów, dla których autorytet i renoma partnera mają ogromne znaczenie. Konferencja nie tylko buduje markę FOTC jako wiodącego specjalisty w rozwiązaniach chmurowych, ale także otwiera możliwość bezpośredniego nawiązania relacji handlowych. Stwarza sprzyjającą atmosferę do przedstawienia oferty FOTC i inspiruje uczestników do korzystania z rozwiązań chmurowych od Google. Handlowcy FOTC nie tylko prezentują szeroki wachlarz produktów Google, ale również wyjaśniają ich korzyści w kontekście indywidualnych potrzeb klientów.
Zacznij od podstaw i strategii. Potem reklama
Jako główny kanał promocji konferencji wybraliśmy reklamę w systemie Facebooka. Zanim jednak przystąpiliśmy do działań płatnych, musieliśmy zadbać o marketingowe fundamenty. Niestety wiele firm zapomina o strategii i reklamuje się po omacku, co skutkuje słabymi i niezadowalającymi wynikami.
Pomogliśmy ulepszyć landing page z myślą o optymalnej ścieżce zakupowej. Biznesowa grupa odbiorców mocno zwraca uwagę na konkretne komunikaty. Dlatego każdy element harmonogramu konferencji był opisany językiem korzyści, żeby uczestnicy mieli świadomość co mogą wynieść dla swojej firmy z danego wystąpienia. Mocno podkreślaliśmy renomę i doświadczenie prelegentów, zapewniając gości, że będą mogli skorzystać ze wsparcia ekspertów w swojej dziedzinie. Agendę podzieliliśmy na dwie częsci: na bardziej techniczną oraz na biznesową. Tak, aby każdy znalazł coś dla siebie.
Całość zaprezentowaliśmy jako spójną i przyswajalną historię, z call to action w poszczególnych sekcjach. Formularz prowadzący do sprzedaży umieściliśmy na końcu. Chcieliśmy, aby osoby, które zdecydują się zapisać na były maksymalnie świadome agendy oraz mogły na etapie strony wywnioskować, czy na pewno wyniosą dla siebie wartość z wydarzenia.
Następnie skonfigurowaliśmy Google Analytics i piksel Facebooka, podpinając konwersje. Dokładne mierzenie danych było dla nas kluczowe. Poza liczbą leadów i zakupów. interesowały nas współczynnik konwersji, % obejrzenia na treści na stronie oraz moment, w którym użytkownicy porzucają proces zakupowy. Dzięki temu byliśmy w stanie stosować skuteczny wielopoziomowy remarketing. Wdrożenie narzędzia Clarity pozwoliło nam stale monitorować zachowania użytkowników na stronie, dzięki czemu mogliśmy poprawiać elementy, które nie są użyteczne, co z kolei wpływało na wzrost konwersji i wydajność działań.
Trafione kreacje kluczem do sukcesu
Po wykonaniu niezbędnej pracy u podstaw, mogliśmy przystąpić do planowania kampanii płatnej na Facebooku. Wyzwaniem było dotarcie do dość wąskiej i niszowej grupy odbiorców:
- Osób decyzyjnych w średnich i dużych firmach zajmujących się IT oraz rozwojem technologicznym (np. CTO).
- Przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy chcą wykorzystać technologię w swoim biznesie (np. startupy, firmy IT, e-commerce).
Kluczowym zabiegiem było dopasowanie kreacji reklamowych do grupy docelowej. Tak, aby odbiorca widząc reklamę pomyślał: “To do mnie i to coś dla mnie!”. Na kreacjach umieściliśmy wizerunki i doświadczenie prelegentów, ponieważ reguła autorytetu i czynnik ludzki na grafice przyciągają uwagę i generują dobre wskaźniki CTR. Dobrze sprawdziła się dynamiczna reklama wideo z migawkami z ostatniej edycji konferencji oraz agendą wydarzenia. Takie wideo wzbudza ciekawość i zachęca do przejścia na stronę po więcej informacji. Do tego buduje grupę remarketingową na podstawie osób, które obejrzały video i stwarza bazę do tworzenia grup podobnych odbiorców.
W przypadku targetowania stosowaliśmy różne podejścia, takie jak wykorzystanie danych z promocji wcześniejszych wydarzeń do tworzenia grup podobnych odbiorców oraz targetowanie według zainteresowań biznesowych i technologicznych. Często jednak dobrymi rezultatami kończyły się kampanie, w których nie wpisywaliśmy żadnych zainteresowań. Jedynymi ustawieniami były lokalizacja konferencji (Warszawa) oraz wiek.
Byliśmy w stałym w kontakcie z klientem, raportując wyniki i oceniając jakość osób, które zakupiły bilety na konferencję. Na tej podstawie wprowadzaliśmy odpowiednie zmiany.
Wyniki
Podczas kilkutygodniowej kampanii udało nam się pozyskać kilkaset osób chętnych do udziału w konferencji. Ostatecznie 100 osób zdecydowało się zakupić bilety, co pozwoliło wyczerpać limit dostępnych miejsc.
Rekomendacja
“Jestem zadowolony z naszych dotychczasowych działań. Polecam agencję za duże zaangażowanie, kreatywne i trafne w efektach propozycje oraz dobry kontakt.”
LinkedIn
Wojciech DobrzyńskiZoomsport, Red Bull, Ekstraklasa S.A.
Wypełnij formularz i sprawdź czy możemy pomóc Twojej firmie.
Już na etapie pierwszej rozmowy otrzymasz od nas wartościowe wskazówki i wstępny plan działań. Całkowicie bezpłatnie.
Możesz liczyć na naszą szczerość. Nie podejmiemy się współpracy jeżeli uznamy, że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc.
Na co możesz liczyć podczas współpracy z nami?
- Dedykowana strategia marketingowa zorientowana na biznesowy wzrost
- Wzrost sprzedaży dzięki reklamom na Facebooku, Google, Tik Toku
- Cotygodniowe raporty wyników ( a nawet częściej, jeśli potrzebujesz)
- Nielimitowany kontakt z doświadczonym specjalistą
- Elastyczność - stale wprowadzamy zmiany w celu poprawy wyników kampanii
- Korzystne umowy - ( 1 miesiąc wypowiedzenia )
Umów się na Bezpłatną Konsultację z naszym specjalistą.
- Email: kontakt@victorymedia.pl
- Telefon: + (48) 884 666 883