Efekty naszych Klientów -

"Trylogia Husycka"

Promocja akcji crowdfundingowej

Gry "Trylogia Husycka"

Marketing zbiórki społecznościowej na wydanie gry planszowej “Trylogia Husycka” przejmowaliśmy, gdy suma zebranych środków wynosiła 55 000 złotych, ale dynamika wpłat spadła i wynosiła około dwóch wpłacających dziennie, czyli mocno poniżej wcześniejszej częstotliwości. Z budżetem 2500 zł udało nam się rozkręcić akcję, pozyskując wielu nowych wspierających. Ostatecznie udało się zebrać  ponad 117 tysięcy złotych!

Charakterystyka kampanii

Promocja zbiórki na wydanie gry planszowej „Trylogia Husycka” była jednym z naszych najciekawszych wyzwań. Był to projekt szczególny, bo prywatnie nasi specjaliści są zapalonymi amatorami planszowych gier przygodowych.

Do projektu dołączyliśmy już po starcie zbiórki. Nie mieliśmy czasu na to, aby kampanie Facebookowe wyszły z fazy uczenia, nie było też możliwości stworzenia prekampanii.

Model działania

Współpracę rozpoczęliśmy z marszu, więc nie mogliśmy pozwolić sobie na klasyczny model lejka, w którym najpierw budowalibyśmy świadomość projektu. Musieliśmy działać natychmiast z intencją bezpośredniego zbierania środków. Dodatkowym utrudnieniem był brak możliwości udostępnienia piksela przez portal na którym odbywała się zbiórka. Tym samym mieliśmy nieco ograniczone możliwości optymalizacji kampanii. Nie mogliśmy uzyskać informacji, które z kreacji lub targetowań przekłada się w największym stopniu na liczbę zebranych środków.

Jednakże dla chcącego nic trudnego. Uważamy, że siła marketingu wcale nie tkwi w wyklikaniu ustawień panelu reklamowego. Liczy się przede wszystkim strategia, zrozumienie odbiorców i trafne dopasowanie komunikatów, czyli podstawy marketingu. Jeżeli zadbamy o te aspekty wystarczająco dobrze, wówczas nawet ograniczenia techniczne nie będą zbyt problematyczne.

Postawiliśmy na wyodrębnienie głównych typów klienta, między innymi: – fani gier planszowych i bitewnych oraz fani Wiedźmina Do obu grup kierowaliśmy inne komunikaty.  Tej pierwszej pokazywaliśmy jak ciekawą mechanikę posiada gra. Tej drugiej mocno akcentowaliśmy, że za projektem stoi świat wykreowany przez twórcę Wiedźmina – Andrzeja Sapkowskiego. Pod koniec kampanii dorzuciliśmy konkurs.

Podsumowanie kampanii

Przejmowaliśmy projekt, gdy na koncie zbiórki było około 55 000 złotych, a dynamika wpłat bardzo spadła i wynosiła około dwóch wpłacających dziennie.

Z budżetem 2500zł udało nam się rozkręcić zbiórkę, pozyskać wielu nowych wspierających. Zaangażowaliśmy też wspierających na stronie zbiórki i skłoniliśmy do zakupu większej liczby dodatków do gier.

Efekty

W efekcie osiągnęliśmy 117 428 złotych na koncie zbiórki.. Łącznie suma zebranych środków w porównaniu  od momentu przejęcia przez nas działań marketingowych urosła o 62 428 złotych.

Warto dodać, że prawie 40% wspierających to osoby, które nigdy wcześniej nie brały udziału w kampanii crowdfundingowej na wspieram.to.

Kreacje reklamowe

Rekomendacja

Wypełnij formularz i sprawdź czy możemy pomóc Twojej firmie.

Już na etapie pierwszej rozmowy otrzymasz od nas wartościowe wskazówki i wstępny plan działań. Całkowicie bezpłatnie. 

Możesz liczyć na naszą szczerość. Nie podejmiemy się współpracy jeżeli uznamy, że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc.

Na co możesz liczyć podczas współpracy z nami?

Umów się na Bezpłatną Konsultację z naszym specjalistą.