Efekty naszych Klientów -

ZINA

WYSOKIE I STABILNE DOCHODY Z E-COMMERCE

ZINA

Nasza agencja obecnie aktywnie promuje sklep z odzieżą sportową ZINA. Zina to marka silna na polskim rynku piłkarskim, jednak mierząca się z ogromną konkurencją. 

Charakterystyka kampanii

W warunkach rynkowych ZINA konkuruje z największymi brandami odzieżowymi na świecie w segmencie odzieży piłkarskiej: Nike, Adidas, New Balance. Najważniejszym zadaniem jest pokazanie potencjalnemu klientowi, że może dostać produkt tak samo dobry jak u wyżej wymienionych, w lepszej cenie. 

Pierwsza akcja promocyjna

Kampanię poprzedziła szczegółowa analiza grupy docelowej. Musieliśmy poznać potrzeby, wyzwania, zainteresowania, problemy i nawyki potencjalnych klientów. Na tej podstawie powstał tzw. “portret idealnego klienta”, dzięki któremu: Wyodrębniliśmy kilka konkretnych grup docelowych w oparciu o zainteresowania w panelu reklamowym Facebooka. Stworzyliśmy zróżnicowane kreacje reklamowe (grafiki i opisy) pod konkretne grupy odbiorców

Kampanie kierowaliśmy w znacznej części na tzw. “zimny ruch” – czyli osoby, które mogą być zainteresowane produktem, ale niekoniecznie kojarzą markę reklamowanego sklepu.

Niekonwencjonalne kroki

Mimo to ustawiliśmy kampanię z celem konwersji na sprzedaż produktów. Wbrew znanym zaleceniom, nie robiliśmy tutaj kampanii z celami “view content” czy “dodanie do koszyka” czy na świadomość marki.

Dlaczego? Z doświadczenia wiemy, że kampanie z celem na sprzedaż często zmuszają algorytmy Facebooka do ściągnięcia droższego, ale za to bardziej wartościowego ruchu na stronę, który prędzej skończy się zakupem niż w przypadku ruchu z innych ustawień. Być może nie zobaczymy natychmiastowej transakcji, ale później kampania z remarketingiem powinna domknąć temat (co zresztą działo się w tym przypadku). Algorytmy Facebooka często potrafią laserowo odczytać intencję zakupową użytkowników.

Argumenty poparte doświadczeniem

Co jest zatem nie tak z celami “view content” czy “dodanie do koszyka”? Trzeba pamiętać, że Facebook zawsze dąży do przekazania najtańszego ruchu, który nie zawsze będzie najlepszej jakości. Oznacza to, że grupa remarketingowa złożona z odwiedzających stronę lub dodających do koszyka, niekoniecznie okaże się wartościowa i przyniesie oczekiwane rezultaty przy retargetingu.

Oczywiście do każdego przypadku należy podchodzić bardzo indywidualnie. Działania brandingowe, budujące rozpoznawalność brandu i produktów są w większości przypadków konieczne i niezastąpione. Fakt, że ustawiliśmy kampanię od razu na sprzedaż wiązał się jeszcze z całą masą innych czynników, które nie mogły zostać pominięte. Przede wszystkim produkty były na tyle praktyczne i dobrze zaprojektowane, że nie wymagały specjalnych wyjaśnień. Duże znaczenie odegrały też dobrze zaprojektowana strona internetowa i oferta (cena, polityka zwrotów, darmowa dostawa od niskiego progu
zakupów).

Późniejsze działania to ciągła optymalizacja, czyli wyłączanie słabo konwertujących grup docelowych i kreacji czy przerzucanie budżetów na lepiej działające. To finalnie przekłada się na dobry zwrot z inwestycji.

Wyniki

Przeprowadzone działania promocyjne dały efekt w postaci 30 tysięcy zarobku z 4729zł budżetu, przy średnim ROAS: 6,46. W tak konkurencyjnym segmencie rynku jakim są sklepy z odzieżą sportową to doskonałe wyniki. 

Kolejna akcja promocyjna

Celem było zwiększenie sprzedaży w okresie przedświątecznym. Przy okazji Black Week zaprojektowaliśmy z klientem przemyślaną strategię zniżkową. Wzięliśmy pod uwagę dane historyczne dotyczące popularności produktów oraz opłacalność biznesową. Zależało nam, aby pomimo obniżonych cen, utrzymać satysfakcjonującą marżę i uwzględnić stan magazynowy.

Przygotowania do Black Week rozpoczęliśmy miesiąc wcześniej. Najpierw uruchomiliśmy kampanię na świadomość, która informowała o zbliżającej się promocji, dzięki czemu zainteresowani mogli zaplanować zakupy z wyprzedzeniem. Kierowaliśmy ruch na stronę z produktami, które miały być przecenione wraz z licznikiem odliczającym do rozpoczęcia akcji. W efekcie użytkownik był już zaznajomiony z akcją i lepiej reagował na komunikaty stricte sprzedażowe.

Rekordowe efekty

Początkowo kampania miała trwać 3 dni, ale widząc zadowalające wyniki, postanowiliśmy przedłużyć promocję o kolejne 4 dni. Rezultat był więcej niż zadowalający. Wydany budżet reklamowy w wysokości 4287,37 złotych przełożył się na zarobek 80 728,6 złotych. Rekordowy ROAS wyniósł aż 18,82, czyli 1800,82%! Trzykrotnie więcej niż zazwyczaj.

Rekomendacja

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Na co możesz liczyć przy współpracy z nami? 

Umów się na Bezpłatną Konsultację z naszym specjalistą.